Prvá dáma slovenskej opery sedemdesiatych a osemdesiatych rokov oslávila minulý rok vzácne životné jubileum. Plné štvrťstoročie Elena Kittnarová veľmi výrazne utvárala umelecký profil reprezentačnej scény. Herecky prepracované postavy snúbili sa so suverénnym zvládnutím vypätých dramatických vokálnych partov v širokom repertoárovom rozpätí – od Katreny v Krútňave a Ľutomíry v Svätoplukovi v operách Eugena Suchoňa, cez galériu klasických úloh všetkých slohových období až k našim súčasníčkam v dielach Menottiho či Hazona.
Elena Kittnarová sa narodila 2. júna 1931 v Trnave. Spev študovala na Konzervatóriu v Bratislave. Po skončení pôsobila najprv ako sólistka Spevohry Novej scény, kde počas štrnástich sezón vytvorila vyše dve desiatky postáv v klasických operetách i muzikáloch. Roku 1966 sa stala sólistkou Opery SND, kde naštudovala vyše štyridsať postáv. Už počas prvej sezóny vytvorila s veľkým úspechom postavu Abigail vo Verdiho Nabuccovi, ktorú počas svojej umeleckej kariére spievala vo vyše 250 reprízach. Jedným z vrcholov jej vokálneho i hereckého umenia sa stala Emília Marty v Janáčkovej opere Vec Makropulos ( v tejto úlohe s veľkým ohlasom účinkovala aj v zahraničí, okrem iného aj v Teatro Colón v Buenos Aires), ako aj titulné postavy v operách Richarda Straussa Salome a Elektra.
fotografia 1
fotografia 2
fotografia 3
Položky vyznačené červenou sa zverejňujú za poplatok. Informácie tu